niedziela, 24 listopada 2013

Szaruga jesienna

Pamiętacie serię książek Marii Kownackiej "Razem ze słonkiem"? Składała się z 6 książeczek - "Przedwiośnie", "Wiosna", "Lato", "Złota jesień", "Szaruga jesienna" i "Zima". Nie wiem czemu te ciekawe, mądre książki, które wprowadzają dzieci poprzez różne wierszyki i opowiadania w świat przyrody, uczą i bawią nie doczekały się reedycji. Wielka szkoda - trzeba dbać o stare egzemplarze i zachować je dla potomności :-)

W związku z porą roku, która niestety nas nie rozpieszcza, krótko zaprezentuję "Jesienną szarugę" - za oknem pada wstrętne deszczysko, a w książeczce tyle wspaniałości:




















































Tajemnica sowich uszu i garść ciekawostek ... Sprawdziłam - moje koty już uzbroiły się w zimowe futerka :-)



Dzięki tej książeczce nauczyłam się odróżniać gawrona od kruka..




Są tu także listy od dzieci, nie wiem czy prawdziwe czy też spreparowano je na potrzeby czytelnicze :-)

 W książeczce dużą wagę przywiązywano do mądrego dokarmiania ptaków w zimne dni, niszczenia starych gniazd, a także do zawieszania budek dla naszych skrzydlatych przyjaciół :-)


 Bardzo podobają mi się wierszyki o leśnych zwierzętach, zwłaszcza ten o "Leśnych dzieciach":
























Można było też poczytać opowiadanka i wierszyk "Kto sadził żołędzie":












































I na koniec "Czerń" - wierszyk świetnie charakteryzujący listopadowe nastroje...Cóż, trzeba poczekać na biały śnieżek...














6 komentarzy:

  1. Znam to tylko z widzenia - widziałam na półce w bibliotece, ale jako dziecko nigdy nie miałam do czynienia z tą serią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, można znaleźć dużo ciekawostek. Nawet dorośli mogą sporo dowiedzieć się z tych książeczek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcialabym ja w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochałam te książki w dzieciństwie. Miałam wszystkie oprócz "zimy"

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam te książki w domu i bardzo źle stało się,że zostały komuś oddane. . . . . sprawdzałam ich cenę na allegro i są sprzedawane oddzielnie lub po kilka sztuk. Szkoda, że są zazwyczaj w sprzedaży już bardzo zniszczone .

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mogłaby Pani zamieścić zdjęcia innych książeczek z serii "Razem że slonkiem"?Chodzi o strony wewnątrz tak jak powyżej

    OdpowiedzUsuń